Friday, 2 December 2016

DOPAMINSKA PREHRANA

Pozdrav svima 😊,


Mislim da sam već u proteklim postovima milion puta naglasila kako ne volim ovo hladno jesensko i zimsko vrijeme. Ne znam kako na vas, ali na mene ovo vrijeme utječe veoma depresivno. Prolaskom onih divnih sunčanih dana nekako svi postajemo manje aktivni što naravno utječe na nivo dopamina u našem organizmu te potiče simptome depresije, mrzovolje, tuge i lijenosti.

Što je to dopamin?

Dopamin je supstanca koju naš organizam proizvodi u mozgu, a zadužen je za reguliranje našeg raspoloženja te nivoa energije. Ukratko, to je supstanca ili neurotransmiter (prijenosnik živčanog impulsa) koji šalje signale zadovoljstva i uzbuđenja mozgu. Stoga dobar nivo dopamina u organizmu osigurava osjećaj sreće i zadovoljstva
.
Kako povećati nivo dopamina u oranizma?
Nivo dopamina možemo postići na više načina, a jedan od njih je svakako PREHRANA!

U nastavku slijede nutrijenti i njihove namirnice koje potiču izlučivanje dopamina u organizmu.
  • ·         PROTEINI
Mnoga istraživanja pokazuju kako žene imaju nedostatan unos proteina u organizmu,te su stoga podložnije depresiji.  Protini se sastoje od aminokiselina, a jedna od njih je i L-tirozin koja utječe na otpuštanjje dopamina u mozgu. Namirnice koje su bogate L-tirozinom su govedina, piletina i puretina, te ih što više koristite u svojoj prehrani. U slučaju vegetarijanizma namirnice koje je sadrže su jaja i mliječni proizvodi poput jogurta.
  • ·         FOLATI


Glavni predstavnici izvora folata (vitamin B9) je tamno zeleno lisnato povrće koje također potiče izlučivanje dopamina. Zbog toga jedite puno brokule ,špinata,prokulica, blitve ,radiča, zelene salate i maslačka. Pripremite ih u obliku priloga ili svježe salate.

  • ·         OMEGA-3-MASNE KISELINE


Mnoga istraživanja također pokazuju da povećan unos omega-3-masnih kiselina  smanjuje simptome depresije. Prehrana koja je bogata ovim masnim kiselinama utjecat će ne samo na nivo dopamina u organimu, nego i na nivo seratonina- poznatog kao hormon sreće. Da bi ste bili sretniji zato jedite puno plave ribe, lososa i lanenih sjemenki.

  • ·         PŠENIČNE KLICE


Svakim danom sve poznatije klice kako u kulinarstvu, po restoranima te među ljubiteljima zdravog života. One sadrže esencijalnu aminokiselinu fenilalanin koja također potiče izlučivanje dopamina. Za one koji ih do sada još nisu konzumirali posipajte ih po svježoj salati ili ih ubacite u svoj omiljeni smoothie.

  • ·         CIKLA  ILI CVEKLA


Povrće koje odlično utječe na nivo dopamina je svakako ovo budući da sadrži aminokiselinu betain koja povećava nivo dopamina u organizmu te djeluje antidepresivno.

Te za kraj ono što konstantno naglašavam uz prehranu jeste

  • ·         FIZIČKA AKTIVNOST


Mnoga su istraživanja također pokazala na pozitivnu vezu između fizičke aktivnosti  i nivoa dopamina. Stoga nije bitno da li trčite, rekreativno vježbate ili idete u teretanu za malo sreće važno je da ste aktivni J



Prije no što nam krene ona praznična euforija koje će mnogima popraviti raspoloženje, poslužite se ovih mojim malim savjetima za bolje raspoloženje. 

U nastavku vam donosim moj mali prijedlog za najjednostavnije zdrave sendviče bogate nekim od navedenih sastojaka koji potiču proizvodnju dopamina.

Ispržite kruh kao tost te ga namažite namazom od sira ili maslacom na sve to dodajte dimljenu pastrva te začinite začinom. U mom slučaju ovdje se nalazi sušeni peršin, a vi možete dodati svoj po želji.
Dobar tek!! 😊



0 comments:

Post a Comment

Copyright © 2015 Body and fashion blender