Thursday, 20 July 2017

NAMIRNICE KOJE ĆE DETOKSICIRATI VAŠU JETRU




Pozdrav svima 😊,

Tema kojom ću se danas pozabaviti svakako jeste detoksikacija, odnosno detoksikacija jetre.Jetra je žlijezda koja ima višestruku ulogu u našem organizmu, pa ju nerijetko zovemo centralna kemijska tvornica. Bitna funkcija ovog organa svakako je čišćenje ili detoksikacija pomoću kojeg se iz organizma eliminiraju toksini, produkti metabolizma i lijekovi. 

Akutno ili kronično bolesna jetra ne može u cijelosti obavljati svoju funkciju. Dolazi do poremećaja u metabolizmu ugljikohidrata, bjelančevina i masti, a s tim u vezi i do poremećaja apsorpcije vitamina i minerala. Stoga je cilj održavanja zdravog metabolizma, regeneracija jetre kao bitnog organa metabolima svih štetnih i korisnih tvari našeg organizma.

Nešto što je svakako veliki problem kod današnjih detoksikacijskih dijeta jeste gubitak tjelesne težine. Uglavnom fokus bi trebao biti na čišćenju organizma i regeneracija jetrenih stanica. Kako bi joj osigurali pravilan rad,potrebno joj je pružiti pravilnu, izbalansiranu prehranu. Uz pravilnu prehranu potrebno je pojačati unos namirnica koje pojaćavaju detokcikacijski potencijal jetre.

Jutarnju ili popodnevnu kavu svakako bi bilo dobro zamijeniti biljnim čajevima od metvice, šipka i sikavice. Jetreni bolesnici (ciroza ili kronična upala jetre) često upotrebljavaju i dodatak prehrani silimarin, koji potječe od sikavice, gdje naročito ima hepatoprotektivni učinak od alkohola i toksina.

Hranu možete začiniti prirodnim začinima poput peršina, bosiljka, majčine dušice, kurkume i ružmarina. Ove namirnice sadrže aktivne tvari koje djeluju antioksidativno i sudjeluju u očuvanju stanica jetre.

Tamno zeleno lisnato povrće i kupusnjače - kelj, cvjetača, kupus, cikorija, šparoga, radič, brokulu i prokulice. Također vrlo je bitan i unos korIjenastog povrća poput mrkve,peršuna, cikle i đumbir. Svo ovo povrće, naročito šparoge sadrže antioksidativni enzim glutation koju utječe na izbacivanje štetnih tvari jetre.

Što se tiče voća, hepatoprotektivni učinak ima voće bogato pektinima kao što je jabuka, kruška, šljiva, bobičasto voće te citrusi poput limuna,grejpa, limete zbog odličnog sadržaja vitamina C koji djeluje na uklanjanje slobodnih radikala iz jetre.
Cijeđeni grejp moja je jutarnja rutina bez koje ne mogu zamisliti početak dana. Grejp sadrži naringinin koji potječe razgrađnju masti i utječena povećanu osjetljivost inzulina.

Jaja (preporučujem kuhana)- najkvalitetnija namirnica bogata proteinima, odnosno sadrže sve aminokiseline potrebne za normalan rad jetre. Žumanjak jajeta sadrži kolin, koenzim koji jetru štiti od toksikanata i sudjeluje u izlučivanju teških metala.

I naravno adekvatan unos tekućine, odnosno vode kao vrlo bitan faktor metabolizma  i izlučivanja svih štetnih i otpadnih tvari iz organizma.

Nadam se da vam se svidio ovaj post, te da ćete iskoristiti ove korisne savjete. Do idućeg posta 👋👋💋




6 comments:

  1. I like fruits, looks yummy!
    xx from Bavaria/Germany, Rena
    www.dressedwithsoul.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. And it is very tasty and healthy! :))
      Big kiss for you!:**

      Delete
  2. Sjajni saveti. :)
    Prvi put sam na tvom blogu i moram da ti uputim sve pohvale. Zapratila sam te, nadam se da ćeš uzvratiti.

    Fashion, Beauty and Style

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala ti puno! drago mi je da ti se sviđa, pratimo se! :))

      Delete
  3. Odlični i veoma korisni savjeti! Prvi put nailazim na ovaj blog i moram priznati da sam oduševljena tekstovima! ♥♥♥

    Moj blog -> www.innisall.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala ti puno! drago mi je da ti se sviđa :)) :**

      Delete

Copyright © 2015 Body and fashion blender